T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Vali Fuat Gürel, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen, Türkiye’deki mevcut yerleşim sistemini ve yerleşimler arası ilişkileri yeni dinamikler çerçevesinde tanımlamak amacıyla ortaya koyulmuş önemli bir çalışma olan Kentsel ve Kırsal Yerleşim Sistemleri Araştırması (YER-SİS) projesi hakkında Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı (BAKKA) tarafından çevrimiçi olarak gerçekleştirilen bilgilendirme toplantısına katıldı.
Çevrimiçi olarak gerçekleştirilen bilgilendirme toplantısında BAKKA yetkilileri tarafından Yönetim Kurulu Üyesi Vali Fuat Gürel ile BAKKA yetkilileri ve Karabükteki paydaşlara proje hakkında geniş kapsamlı bilgiler verildi.
“Birçok farklı tema altında geniş bir veri seti ve yanı sıra tüm Türkiye’de uygulanan kapsamlı bir anket çalışması temelinde merkezi yerler teorisini ağ analizi yöntemleri ile bütünleştirilerek hibrit bir yaklaşımla tamamlanan YER-SİS projesi, 81 il merkezi, 973 ilçe merkezi, yaklaşık 38 bin köy, kırsal mahalle ve beldeyi kapsamaktadır.
Bu proje sonucunda internet tabanlı karar destek sistemi oluşturulmuş ve üç farklı çalışma raporlanmıştır;
• Türkiye’de Kentsel ve Kırsal Hizmet Merkezleri Raporu
• İller ve Bölgeler Arası Sosyo-Ekonomik Ağ İlişkileri Raporu
• Türkiye’de Kırsal Yerleşimler Saha Çalışması Raporu
YER-SİS projesi kapsamında geliştirilmiş olan karar destek sistemiyle sunulan kapsamlı, detaylı, mekân bazlı veri ve analizlerin kanıta dayalı bölgesel ve ulusal politikaların tasarım ve uygulama süreçlerine önemli girdi sağlayacağı öngörülen YER-SİS projesi çıktılarının özellikle planlama, programlama ve analiz çalışmaları ile diğer faaliyetlerde temel alınması, proje çıktılarının diğer paydaşlarca farkındalığının artırılarak kullanımının yaygınlaştırılması önem taşımaktadır.
YER-SİS verileri ve analiz sonuçlarından hareketle Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı tarafından bölgenin YER-SİS sistemi ve anket verileri kullanılarak bir değerlendirme çalışması yapılmıştır. Yapılan bu çalışmada TR81 Batı Karadeniz Bölgesinin kırsal alan anket verileri analiz sonuçları, bölgenin Türkiye’deki diğer Düzey 2 bölgeleriyle karşılaştırması, bölgedeki il ve ilçelerin seçilen alanlarda durumu ve karşılaştırmalı konumları ele alınmıştır. Bu çerçevede bir sunum hazırlanarak bölgenin ve illerin durumu ile üstünlükleri/zayıflıkları ortaya koyulmuş, projenin kapsamı ve içeriği ile farklı kullanım alanlarına ilişkin örneklerine yer verilerek karar vericilerin sunulan hizmetlerde kullanmasına ilişkin bir yönlendirme yapılmaya çalışılmıştır.
Söz konusu projenin Valilikler, Kaymakamlıklar, Belediyeler, İl Özel İdareleri, Tarım ve Orman İl Müdürlükleri, TSO’lar, Esnaf Odaları Birlikleri, İl Planlama Müdürlükleri, Ziraat Odaları gibi farklı kesimlerce kullanılabileceği değerlendirilmektedir.
Toplantı karşılıklı görüş alışverişinde bulunulması ile sona erdi.